February 7, 2006

What I did today



In front of our cottage was a nice house built in typical Norwegian style. I saw it every day when I came home from cross-country skiing. I did a quick sketch with a very fine Pigma Micron Pen and then put watercolors on top. I had to be careful, because the paper is not very thick and is actually not thought to tolerate watercolour washes. Finally, I used a white Cretacolor chalk pen to indicate snow.

Gegenüber unserer Hütte befand sich ein sehr schönes Haus, in typisch norwegischem Stil gebaut. Ich sah es jeden Tag, wenn ich von meinen Skiausflügen zurückkam. Ich fertigte eine schnelle Skizze mit einem sehr feinen Pigma-Micron-Stift an und kolorierte dann mit Aquarellfarben. Ich mußte vorsichtig sein, weil das Papier nicht sehr dick und eigentlich nicht dazu gedacht ist, daß man mit Aquarellfarben auf ihm malt. Zum Schluß benutzte ich noch einen weißen Cretacolor-Kreide-Stift, um den Schnee darzustellen.

No comments: