February 1, 2008

Persian Buttercups, Anemones and Freesia


Yesterday, I tried to do a loose watercolour sketch of the flowers I have at my kitchen table. I had to force myself not to draw too much detail first. Then, when painting, I used a lot of water (what I normally don’t do) and indulged in watching how the colours showed signs of their own life and mixed with each other. This was a wonderful experience and only possible because of the bigger format of the paper.
Conclusion: Don’t draw to much detail, use a lot of water, paint on a large size paper…

Gestern versuchte ich, eine locker-leichte Aquarellskizze zu machen, und zwar von den Blumen auf meinem Küchentisch. Ich mußte mich zwingen, die Vorzeichnung nicht zu detalliert anzufertigen. Als ich dann malte, verwendete ich sehr viel Wasser (was ich normalerweise nicht tue) und gab mich dann der beobachtung hin, wie die einzelnen Farben eine Art Eigenleben entwickelten und sich miteinander vermischten. Das war eine wunderbare Erfahrung und nur möglich, weil ich ein größeres Papierformat gewählt hatte.
Fazit: Keine detaillierten Vorzeichnungen, viel Wasser verwenden, großes Papierformat benutzen...

4 comments:

Teri said...

That is so interesting Claudia and oh so pretty. Spring! here we come!

caseytoussaint said...

Beautiful and loose - what a successful experiment.

Joan Sandford-Cook said...

Love the vibrant colours laid down with such freedom. Looks like handmade paper - is it?

mARTa said...

Claudia, que pintura tan hermosa! I like seeing this larger format and your colors and simplicity here are powerful!